Известие

Collapse
No announcement yet.

Прекален разход на масло 146 1.9TD

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Прекален разход на масло 146 1.9TD

    Здравейте,
    Отново проблем с моят звяр...
    Откакто съм сменил маслото ( преди 2000км)
    Имам липса на почти 2л. масло.
    Течове няма, а и няма зверски пушеци.
    Единственото омаслено място е входа на маркуча към всмукателните колектори.
    Възможно ли е през турбината да изгори толкова масло и възможно ли е да не пуши през това време? Иначе турбото си надува и няма никакви ядове с вървежа.
    За информация маслото е Selenia Turbo Diesel, т.е. препоръчителното от производителя. То е 10W40 да не е прекалено тънко ???
    А колата пали от четвърт оборот дори през големите студове тази зима, склонен съм да изключа сегментите от уравнението.
    Съмянва ме турбина и евентуално отдушника на картерните газове.
    Давайте насоки.

    Поздрави !
    Мартин

  • #2
    Лампичката за маслото светвала ли е, и ако да - карал ли си повече от 2-3 минути след това, без да долееш масло?

    Comment


    • #3
      Не е светила лампата въобще. Просто реших контролно да проверя маслото и го нямаше на щеката. Долях 1л. Пак го няма и накрая още около 600мл. и дойде на ниво вече...

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от marto181 Покажи съобщение
        Не е светила лампата въобще. Просто реших контролно да проверя маслото и го нямаше на щеката. Долях 1л. Пак го няма и накрая още около 600мл. и дойде на ниво вече...
        При колата от подписа ми разликата в деленията минимум и максимум на щеката е точно 1 литър масло. При достигане на минимума лампичката светва. Така е и при останалите ми коли. Някак си не ми се вярва при 146 колата да изгори почти 2 литра масло и тя да не алармира за това по някакъв начин.

        P.S. Проверих - на твоята кола също разликата в деленията минимум и максимум на щеката е точно 1 литър масло. Това означава, че нещо в отчитащата нивото на двигателното масло система е неизправно (самата лампичка, датчика и т.н.). А това пък означава, че най-вероятно е налице най-песимистичната ми прогноза - карал си повече от 2-3 минути с недостатъчно масло - под минимума, което обикновено води до скапване на турбокомпресора. Разбира се, това е само предположение. Дано не съм прав, защото вероятността за намиране на изправно турбо втора ръка е минимална, а ремонтът му или ново такова са си цифра.
        Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 13:31.

        Comment


        • #5
          Може и така да е станало... Интересна е първопричината за цялото нещо?
          Иначе за маслото почва да ме съмнява и щеката. Въпреки че няма никаква логика.
          Ще свалям турбото тия дни да видим какво става.
          Иначе двигателя си качваше масло и без да го има на пръчката...
          Отварях капачката за наливане и по разпределителния вал си плиска масло яко.

          Поздрави!

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от marto181 Покажи съобщение
            Може и така да е станало... Интересна е първопричината за цялото нещо?
            Иначе за маслото почва да ме съмнява и щеката. Въпреки че няма никаква логика.
            Ще свалям турбото тия дни да видим какво става.
            Иначе двигателя си качваше масло и без да го има на пръчката...
            Отварях капачката за наливане и по разпределителния вал си плиска масло яко.

            Поздрави!
            Не бързай чак толкова. Самото сваляне на турбото не е лесна работа, да не говорим, че искрено се надявам да не съм прав. По-скоро отиди в компетентен сервиз и им обясни цялата работа.

            Comment


            • #7
              Имам опит със свалянето на турбини, вярно с други марки (vw, audi, skoda, seat)
              Мисля и в/у друг вариант да сваля кулера и да видя колко масло има в него. Ако е пълен ясна е работата. Въпреки че пак може да е от отдушника за картерните газове.

              Comment


              • #8
                Дори само един литър масло да е останал, ако има контакт със смукателя на помпата и качва налягане, лампата няма да светне. Естествено не е добре за двигателя да работи така, но не е и фатално ако е за кратко.

                А няма ли да е по-лесно първо да измъкнеш само маркуча към кулера, вместо да сваляш цялата турбина? То ще се види хвърля ли масло. Вече ако има и луфт на турбинката, работата е ясна.
                166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                Comment


                • #9
                  Малко преди да прочета мнението ти се сетих за този вариант
                  Ще откача маркуча на кулера и ще видя дали духа масло, а преди това ще сложа този за картерните изпарения в едно шише пред въздушния филтър за да елиминирам и варианта за теч от там...

                  Поздрави!

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от marto181 Покажи съобщение
                    Малко преди да прочета мнението ти се сетих за този вариант
                    Ще откача маркуча на кулера и ще видя дали духа масло, а преди това ще сложа този за картерните изпарения в едно шише пред въздушния филтър за да елиминирам и варианта за теч от там...

                    Поздрави!
                    Да, най-вероятно кулерът ти е пълен с масло. Относно лампите tonov е прав, светва при спад на налягането, а не на нивото на щеката. Може въобще да не го хваща щеката и да не светне.
                    sigpic
                    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                      Да, най-вероятно кулерът ти е пълен с масло. Относно лампите tonov е прав, светва при спад на налягането, а не на нивото на щеката. Може въобще да не го хваща щеката и да не светне.
                      Възможно е да си прав. Всъщност почти сигурно си прав, след като имаш най-добрия сервиз в Бургас, а аз съм само ентусиаст-любител. Все пак искам да отбележа, че това, което съм написал за лампичката на маслото не съм си го изсмукал от пръстите - така пише в един от сайтовете, от който съм научил най-много:www.alfaowner.com. А там пише, че лампичката за маслото светва както при ниво на маслото под минимума на щеката, така и при ниско налягане на маслото при дизелите (каквато е колата на колегата), и само при ниско налягане при бензинките - при това, както сполучливо е отбелязано в този сайт за бензинките - по някаква неизвестна и "глупава причина" лампичката не светва при ниво на маслото под минимума на щеката.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
                        Възможно е да си прав. Всъщност почти сигурно си прав, след като имаш най-добрия сервиз в Бургас, а аз съм само ентусиаст-любител. Все пак искам да отбележа, че това, което съм написал за лампичката на маслото не съм си го изсмукал от пръстите - така пише в един от сайтовете, от който съм научил най-много:www.alfaowner.com. А там пише, че лампичката за маслото светва както при ниво на маслото под минимума на щеката, така и при ниско налягане на маслото при дизелите (каквато е колата на колегата), и само при ниско налягане при бензинките - при това, както сполучливо е отбелязано в този сайт за бензинките - по някаква неизвестна и "глупава причина" лампичката не светва при ниво на маслото под минимума на щеката.
                        Слушай Тонов и Ицо, мани къде какво пише. Лампичката светне ли понякога е твърде късно. Освен това на твоята кола ако на минимума или малко под светва лампичката, си за лагери, масло или нов мотор
                        Fiat Punto 1.4GT 1996
                        Hyundai Tucson 2.0 2007
                        Renault Clio 1.5 2019

                        Comment


                        • #13
                          Когато светне лампата, или маслото не стига до помпата, или помпата не прави налягане или износването на детайлите е толкова голямо, че налягането на помпата е недостатъчно да поддържа това в магистралите.
                          При един инцидент останах с 1.5л масло и лампата не светна, а си държеше налягане.
                          Last edited by tonov; d.m.y г., 18:42.
                          Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от marto181 Покажи съобщение
                            За информация маслото е Selenia Turbo Diesel, т.е. препоръчителното от производителя. То е 10W40 да не е прекалено тънко ???
                            За TD-то е 15-40...
                            Alfa 155 1.9TD '97 EX
                            Alfa 166 2.4 JTD EX
                            Alfa 156 2.4 JTD

                            Comment


                            • #15
                              Предполагам тази седмица ще стигна до кулера и ще диагностицираме... Иначе за маслото ще сложа 15W40, но такава селения няма.

                              Comment

                              Working...
                              X